ANKET
En çok öğrenmek istediğiniz yabancı dil?
DÖVİZ KURLARI
IMKB 60.999
Dolar 1,5005
Euro 1,9295
Altın 399,99
Hava Durumu
Ankara  
12 / 33 °C
Antalya  
23 / 32 °C
Bursa  
15 / 26 °C
Erzurum  
5 / 32 °C
İstanbul  
19 / 24 °C
İzmir  
20 / 31 °C
Trabzon  
21 / 26 °C
LINK BANKASI
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
Bu gıdalar gerçekten hasta ediyor
Salı, 25 Mayıs 2010 17:27
Salam, sosis ve sıcak sosisli sandviç gibi işlenmiş et yemenin kalp ve şeker hastalığı riskini artırdığı belirlendi.



Harvard Halk Sağlığı Okulu'nda görevli araştırmacılar, salam, sosis, pastırma, sıcak sosisli sandviç ya da çabuk hazırlanan etlerin, kalp hastalığı riskini yüzde 42, tip 2 şeker hastalığı riskini ise yüzde 19 oranında artırdığını buldular.



Circulation isimli tıp dergisinde yayınlanan araştırmaya göre, işlenmemiş kırmızı et tüketen bireyler arasında herhangi bir risk bulunmadığını belirten araştırmacılar, "Birçok beslenme rehberinin kırmızı et tüketimini azaltılmasını önermesine rağmen, önceki bireysel araştırmalar et tüketimiyle kardiyovasküler ve şeker hastalığı arasında karışık sonuçlar ortaya çıkarmıştı" dediler.

Araştırmacılar, daha önce yapılan yaklaşık bin 600 araştırmayı değerlendirdiler ve bu araştırmalarda işlenmiş etlere karşı işlenmemiş et yemenin sağlık üzerindeki etkileri göz önünde bulundurulmadığını belirttiler.

ZAMAN

Bu haber toplam 122 defa okunmuştur.
VİDEO GALERİ
ÇOK OKUNANLAR
MEB
ÇOK YORUMLANANLAR
FOTO GALERİ